Stopa bezrobocia

Print Drukuj

Stopa bezrobocia w marcu 2025 roku wyniosła:

  • w powiecie jarosławskim - 11,3%,

  • w województwie podkarpackim - 8,8%,

  • w Polsce - 5,3%.

Więcej informacji o wysokości stopy bezrobocia znajduje się w zakładce Stopa bezrobocia.

Dane dotyczące stopy bezrobocia wg województw, podregionów i powiatów publikowane są przez Główny Urząd Statystyczny (GUS)

Informacje o publikacji dokumentu


Stopa bezrobocia w 2025 roku

Print Drukuj
Stopa bezrobocia podana w procentach
Miesiąc Polska Polska
(po korekcie)
województwo 
podkarpackie
województwo
podkarpackie
(po korekcie)
powiat 
jarosławski
powiat 
jarosławski 
(po korekcie)
Styczeń 5,4   9,1   11,7  
Luty 5,4   9,1   12,0  
Marzec 5,3   8,8   11,3  
Kwiecień            
Maj            
Czerwiec            
Lipiec            
Sierpień            
Wrzesień            
Październik            
Listopad            
Grudzień            

 

Informacje o publikacji dokumentu


Statystyka jarosławskiego rynku pracy

Print Drukuj

Podstawowe informacje statystyczne - stan na 31.03.2025 r.

Liczba bezrobotnych - 4643, w tym 2345 kobiety.
Liczba bezrobotnych z prawem do zasiłku - 768, w tym 380 kobiet.
Liczba zgłoszonych miejsc pracy i miejsc aktywizacji zawodowej w marcu 2025 r. - 212.


Więcej informacji statystycznych znajduje się w zakładce Statystyka lokalnego rynku pracy, w której zamieszczone są:

1. Sprawozdania miesięczne MRPiPS-01, MRPiT-01 za 2021 r.,  MRiPS-01 za 2022 r. i 2023 r., MRPiPS-01 za 2024 r. oraz MRPiPS-01 za 2025 r. zazawierające dane o:

  • strukturze i bilansie bezrobotnych
  • aktywnych formach przeciwdziałania bezrobociu   
  • poszukujących pracy, osobach uprawnionych do dodatku aktywizacyjnego, cudzoziemcach
  • wolnych miejscach pracy i miejscach aktywizacji zawodowej
  • zwolnieniach grupowych i zwolnieniach monitorowanych
  • strukturze bezrobotnych oraz poszukujących pracy według czasu pozostawania bez pracy, wieku, wykształcenia i stażu pracy

2 .Sprawozdania miesięczne MRPiPS-01 (MPiPS-01) za lata 2010-2020 zawierające dane o:

  • strukturze i bilansie bezrobotnych
  • aktywnych formach przeciwdziałania bezrobociu
  • poszukujących pracy
  • pośrednictwie pracy i wybranych formach aktywizacji
  • zwolnieniach grupowych i zwolnieniach monitorowanych

3. Sprawozdania kwartalne Załącznik 1 do Sprawozdania MRPiPS-01 (MPiPS-01) za lata 2010-2020 zawierające dane o:

  • bezrobotnych oraz poszukujących pracy według czasu pozostawania bez pracy, wieku, poziomu wykształcenia i stażu pracy

Ponadto Powiatowy Urząd Pracy w Jarosławiu gromadzi od 2021 roku dane statystyczne w następujących sprawozdaniach:

  1. Załącznik 1 do sprawozdania MRiPS-01 (MRPiT-01) "Bezrobotni oraz wolne miejsca pracy i miejsca aktywizacji zawodowej według zawodów i specjalności"
  2. Załącznik 2 do sprawozdania MRiPS-01 (MRPiT-01) "Poradnictwo zawodowe, szkolenie bezrobotnych i poszukujących pracy, staż i przygotowanie zawodowe dorosłych, kształcenie ustawiczne"
  3. Załącznik 3 do sprawozdania MRiPS-01 (MRPiT-01) "Bezrobotni według gmin"
  4. Załącznik 4 do sprawozdania MRiPS-01 (MRPiT-01) "Umowy z agencjami zatrudnienia, programy specjalne, programy regionalne, Programy Aktywizacja i Integracja, zlecenia działań aktywizacyjnych"

oraz dane statystyczne za lata 2010-2020 w następujących sprawozdaniach:

  1. Załącznik 2 do sprawozdania MRPiPS-01 (MPiPS-01) "Bezrobotni według rodzaju działalności ostatniego miejsca pracy, poszukujący pracy oraz wolne miejsca pracy miejsca aktywizacji zawodowej"
  2. Załącznik 3 do sprawozdania MRPiPS-01 (MPiPS-01) "Bezrobotni oraz wolne miejsca pracy i miejsca aktywizacji zawodowej według zawodów i specjalności"
  3. Załącznik 4 do sprawozdania MRPiPS-01 (MPiPS-01) "Poradnictwo zawodowe, szkolenie bezrobotnych i poszukujących pracy, staż i przygotowanie zawodowe dorosłych, kształcenie ustawiczne"
  4. Załącznik 5 do sprawozdania MRPiPS-01 (MPiPS-01) "Bezrobotni oraz poszukujący pracy zamieszkali na wsi według czasu pozostawania bez pracy, wieku, poziomu wykształcenia i stażu pracy"
  5. Załącznik 6 do sprawozdania MRPiPS-01 (MPiPS-01) "Formy wsparcia klientów urzędów pracy"
  6. Załącznik 7 do sprawozdania MRPiPS-01 (MPiPS-01) "Bezrobotni według gmin"
  7. Załącznik 8 do sprawozdania MRPiPS-01 (MPiPS-01) "Umowy z agencjami zatrudnienia, programy specjalne, programy regionalne, Programy Aktywizacja i Integracja, zlecenia działań aktywizacyjnych"
  8. MRPiPS-07 (MPiPS-07) "Sprawozdanie o osobach niepełnosprawnych bezrobotnych i poszukujących pracy niepozostających w zatrudnieniu".

Kontakt dotyczący sprawozdań:
Justyna Podolak
tel. 16 734 11 11 wew. 277

Informacje o publikacji dokumentu


6. Wyposażenie lub doposażenie (PFRON)

Print Drukuj

Do wniosku należy dołączyć:

1. Zał nr 1 oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis
2. Formularz pomocy de minimis
3. Klauzula informacyjna
4. Aktualne zaświadczenia lub inne dokumenty potwierdzające dane, o których mowa w bloku B.
5. Odpowiednio:
1) bilans oraz rachunek zysków i strat za ostatnie dwa lata obrotowe – w przypadku podmiotów sporządzających bilans,
2) w pozostałych przypadkach roczne rozliczenia podatkowe za ostatnie dwa lata wraz z dowodem przyjęcia przez urząd skarbowy lub poświadczone przez audytora albo z dowodem nadania do urzędu skarbowego,
6. Aktualne zaświadczenie z banku o posiadanych środkach finansowych, obrotach na rachunku za ostatni rok, ewentualnym zadłużeniu i prawnej formie zabezpieczenia oraz lokatach terminowych.

Załączniki

Wniosek o zawarcie umowy - (WDS) PUP Jarosław (PFRON)
Wniosek o zawarcie umowy - (WDS) PUP Jarosław (PFRON).docx 77 KB
Załącznik nr 1 do wniosku
Załącznik nr 1 do wniosku.pdf 1804 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.pdf 237 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis przez przedsiębiorcę wykonującego usługę świadczoną w ogólnym interesie gospodarczym
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis przez przedsiębiorcę wykonującego usługę świadczoną w ogólnym interesie gospodarczym.pdf 235 KB
PODPISAĆ I DOŁĄCZYĆ DO WNIOSKU KLAUZULA INFORMACYJNA
PODPISAĆ I DOŁĄCZYĆ DO WNIOSKU KLAUZULA INFORMACYJNA.docx 16 KB
Informacje o publikacji dokumentu


PFRON - WYPOSAŻENIE STANOWISKA DLA OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ - Nabór wniosków nr WDS/1/2025/PFRON

Print Drukuj
 Nabór wniosków nr WDS/1/2025/PFRON

Wnioski należy składać od 23.04.2025 r. do odwołania


Maksymalna kwota refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy do wysokości piętnastokrotnego przeciętnego wynagrodzenia (36 miesięcy zatrudnienia na stworzonym stanowisku)

Link do kwoty przeciętnego wynagrodzenia - kliknij


Wsparcie będzie realizowane w oparciu o zapisy:
1. ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych;
2. rozporządzenia MPiPS z dnia 11 marca 2011 r.  w sprawie zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej.

Na wyposażone stanowiska pracy będą skierowane  wyłącznie osoby zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Jarosławiu jako osoby bezrobotne lub poszukujące pracy pozostające bez zatrudnienia posiadające aktualne orzeczenie o stopniu niepełnosprawności.



 
WAŻNE! - Wnioski można składać przy użyciu systemu SOW

Kliknij, aby wypełnić i złożyć wniosek

SOW to ogólnopolski, bezpłatny i utrzymywany przez PFRON dedykowany system informatyczny, za pomocą którego osoby niepełnosprawne i jednostki działające na ich rzecz (pracodawcy, przedsiębiorcy, organizacje pozarządowe itp.) mogą przez Internet składać wnioski o wsparcie finansowane przez PFRON, dystrybuowane przez jednostki samorządu terytorialnego. Korzystając nieodpłatnie z systemu SOW, można przez Internet złożyć elektroniczny wniosek również w dzień wolny od pracy, 24 godziny na dobę, 365 dni w roku.

Możliwe są 3 sposoby postępowania w przypadku wnioskowania:

Sposób 1 - elektroniczny
Wniosek należy wypełnić, podpisać elektronicznie (podpis elektroniczny lub profil zaufany) oraz złożyć (przesłać) do Urzędu całkowicie przy użyciu systemu SOW

Kliknij, aby złożyć wniosek elektronicznie

Sposób 2 - hybrydowy
Wniosek należy wypełnić w systemie SOW, następnie wydrukować, podpisać własnoręcznym podpisem (osoby upoważnione) oraz złożyć w siedzibie Urzędu - ul. Juliusza Słowackiego 2, 37- 500 Jarosław

Kliknij, aby złożyć wniosek w sposób hybrydowy

Sposób 3 - tradycyjny
Wniosek należy pobrać z linku umieszczonego na dole naboru, następnie wydrukować, uzupełnić ręcznie, podpisać własnoręcznym podpisem (osoby upoważnione) oraz złożyć w siedzibie Urzędu - ul. Juliusza Słowackiego 2, 37- 500 Jarosław

Do wniosku należy dołączyć:

1. Zał nr 1 oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis
2. Formularz pomocy de minimis
3. Klauzula informacyjna
4. Aktualne zaświadczenia lub inne dokumenty potwierdzające dane, o których mowa w bloku B.
5. Odpowiednio:
1) bilans oraz rachunek zysków i strat za ostatnie dwa lata obrotowe – w przypadku podmiotów sporządzających bilans,
2) w pozostałych przypadkach roczne rozliczenia podatkowe za ostatnie dwa lata wraz z dowodem przyjęcia przez urząd skarbowy lub poświadczone przez audytora albo z dowodem nadania do urzędu skarbowego,
6. Aktualne zaświadczenie z banku o posiadanych środkach finansowych, obrotach na rachunku za ostatni rok, ewentualnym zadłużeniu i prawnej formie zabezpieczenia oraz lokatach terminowych.

Kliknij, aby złożyć wniosek w sposób tradycyjny
Wnioski złożone w sposób hybrydowy lub tradycyjny zostaną naniesione do systemu przez pracowników Urzędu, przy użyciu którego będą poddawane ocenie formalnej oraz merytorycznej.
Uzupełnienie elektroniczne wniosku jest możliwe wyłącznie przy użyciu systemu SOW, zatem zachęcamy Państwa do korzystania z systemu, który umożliwia weryfikację formalną prawidłowego wypełnienia wniosku przed jego złożeniem. Wersja papierowa wniosku nie jest edytowalna elektronicznie.
Jest to system zewnętrzny (internetowy) zatem wszystkie instrukcje, wyjaśnienia, pomoc, FAQ dotyczące rejestracji, logowania, składania wniosków są udostępniane wyłącznie przez PFRON na poniższej stronie internetowej

Kliknij do strony internetowej PFRON/SOW

Informacje przed złożeniem wniosku można uzyskać pod numerem 16 734 11 11 wew. 255 I 259
Informacje w sprawie złożonego wniosku można uzyskać pod numerem 16 734 11 11 wew. 305
Informacje o publikacji dokumentu


Europejskie Dni Pracy Online - Boost Your Career with EURES 2025

Print Drukuj

Pracodawco w Twojej firmie brakuje pracowników? Otwórz się na międzynarodowe możliwości rekrutacyjne i znajdź specjalistów z krajów UE/EOG i Szwajcarii! Weź udział w Europejskich Dniach Pracy Online pod nazwą „Boost Your Career with EURES 2025”!

Zarejestruj się na platformie www.europeanjobdays.eu i znajdź dla swojej firmy najlepszych fachowców w Europie!

Europejskie Dni Pracy Online (EDP) to ogólnoeuropejskie targi pracy organizowane na platformie internetowej Komisji Europejskiej, które łączą osoby poszukujące pracy z pracodawcami w innych europejskich krajach. EDP odbywają się co roku w wielu krajach, a pracodawcy otrzymują możliwość bezpośredniego kontaktu z osobami poszukującymi pracy i dostęp do składanych tą drogą CV.

„Boost Your Career with EURES 2025” odbędzie się 5 czerwca br. i jest skierowane m. in. do polskich pracodawców z branży ICT i Biznes rekrutujących pracowników z innych krajów UE/EOG i Szwajcarii.

Wydarzenie organizuje sieć EURES (Europejskie Służby Zatrudnienia) z Polski, Irlandii, Estonii, Francji, Niemiec, Hiszpanii oraz Holandii.

Korzyści?

  • promocja ofert pracy oraz firmy w całej Europie;
  • możliwość dotarcia do wykwalifikowanych pracowników z krajów UE/EOG i Szwajcarii, poszukujących zatrudnienia w Polsce;
  • rozmowy z kandydatami poprzez indywidualny chat on-line;
  • bezpłatny udział.

Jak to działa?

Wygodnie i skutecznie! Nie wychodząc z biura, będąc przed monitorem komputera można prowadzić zdalną rekrutację. Polscy pracodawcy zainteresowani udziałem mają możliwość założenia konta wystawcy, które jest wirtualnym odpowiednikiem stoiska, jakie możemy spotkać podczas targów stacjonarnych. Zaleca się także posiadanie kamerki internetowej, mikrofonu i słuchawek, aby w dniu targów móc swobodnie porozmawiać z osobą odwiedzającą wirtualne stoisko.

Nie zwlekaj i już dziś zarejestruj swoje konto wystawcy na stronie: https://europeanjobdays.eu/pl/event/boost-your-career-eures-2025

Pracodawca ma możliwość przeglądania i selekcji otrzymanych aplikacji oraz wysłania wybranym kandydatom zaproszenia do udziału w rozmowach. Osoby poszukujące pracy mogą także odwiedzić wirtualny pokój pracodawcy bez uprzedniego zaproszenia, ale w każdym przypadku to wystawca decyduje o tym, kto odwiedzi jego wirtualny pokój. Opis firmy oraz treść ogłoszeń powinny być zamieszczone w języku angielskim. W razie potrzeby do tekstu w języku angielskim można dodać treść w innym języku np. polskim.

Pamiętaj! Biorąc udział w „Boost Your Career with EURES 2025” zwiększasz swoje szanse na pozyskanie najlepszych kandydatów. Ostateczny termin rejestracji dla pracodawców upływa 5 maja br.

Potrzebujesz więcej szczegółów - skontaktuj się z jednym z naszych doradców EURES:

Przydatne materiały wideo:

https://europeanjobdays.eu/en/video-tutorials
https://www.youtube.com/watch?v=A0ma1acPgi8

Załączniki

20250415Informacje_techniczne_dla__1217506
20250415Informacje_techniczne_dla__1217506.pdf 191 KB
Informacje o publikacji dokumentu


20250415Informacje_techniczne_dla__1217506.pdf

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


wielkanoc_maly.jpg

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Wykorzystanie nowoczesnych technologii w poradnictwie zawodowym – spotkanie z uczniami Szkoły Podstawowej im. Ks. Bronisława Markiewicza w Tuligłowach.

Print Drukuj

Pracownicy Powiatowego Urzędu Pracy w Jarosławiu uczestniczyli w kolejnym spotkaniu z młodzieżą szkolną przedstawiający projekt Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie pod nazwą” Widzę siebie w tym zawodzie. Nowoczesne technologie w poradnictwie zawodowym”. Uczestnikami spotkania byli uczniowie Szkoły Podstawowej im. Ks. Bronisława Markiewicza w Tuligłowach.

 Świadomy wybór kierunku kształcenia przez uczniów to jeden z niezbędnych elementów skutecznie realizowanej edukacji, a wzmocnienie doradztwa zawodowego jest jednym z kluczowych obszarów zmian wdrażanych w kształceniu zawodowym. Wykorzystanie nowoczesnych technologii to ważny krok w doradztwie zawodowym. Prezentując informacje o zawodach, quizy, filmy, w tym w technologii VR, pomagamy młodzieży w podjęciu decyzji o kierunku dalszego kształcenia i wyborze zawodu. Spotkania z młodzieżą szkolną jest odpowiedzią na potrzeby unowocześnienia i uatrakcyjnienia usług świadczonych przez urzędy pracy, czyli zachęcenia młodych osób do aktywnego korzystania ze wsparcia doradców zawodowych.

Wszyscy uczniowie biorący udział w spotkaniu mogli przetestować sprzęt VR wcielając się we wcześniej wybrany zawód i wykonywać charakterystyczne dla danego zawodu czynności.

Zdjęcie galerii artykułu:  - Wykorzystanie nowoczesnych technologii spotkanie w Tuligłowach 1
Zdjęcie galerii artykułu:  - Wykorzystanie nowoczesnych technologii spotkanie w Tuligłowach 1 Zdjęcie galerii artykułu:  - Wykorzystanie nowoczesnych technologii spotkanie w Tuligłowach 4 Zdjęcie galerii artykułu:  - Wykorzystanie nowoczesnych technologii spotkanie w Tuligłowach 5 Zdjęcie galerii artykułu:  - Wykorzystanie nowoczesnych technologii spotkanie w Tuligłowach.
Informacje o publikacji dokumentu


Wykorzystanie nowoczesnych technologii spotkanie w Tuligłowach 4

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Wykorzystanie nowoczesnych technologii spotkanie w Tuligłowach 1

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Wykorzystanie nowoczesnych technologii spotkanie w Tuligłowach 5

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Wykorzystanie nowoczesnych technologii spotkanie w Tuligłowach.

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Wykorzystanie nowoczesnych technologii w poradnictwie zawodowym spotkanie w Tuligłowach

Print Drukuj
0 Foldery
4 Dokumenty
Informacje o publikacji dokumentu


Informacja

Print Drukuj

Powiatowy Urząd Pracy w Jarosławiu Informuje,  że 18 kwietnia 2025 r.  (Wielki Piątek)  oraz  2 maja 2025 r.  są dniami wolnymi od pracy.

Za utrudnienia przepraszamy.

Informacje o publikacji dokumentu


5. Spółdzielnie socjalne - Fundusz Pracy Algorytm (FPA)

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Wniosek - refundacja w ramach zawartej umowy

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Wniosek - refundacja w ramach zawartej umowy

Print Drukuj

Podgląd niedostępny

Hmm... wygląda na to, że ten element nie ma podglądu, który możemy Ci pokazać.

Informacje o publikacji dokumentu


Wniosek o refundację (w ramach zawartej umowy)

Print Drukuj

Podgląd niedostępny

Hmm... wygląda na to, że ten element nie ma podglądu, który możemy Ci pokazać.

Informacje o publikacji dokumentu


Wniosek o zwrot składek w ramach zawartej umowy - (SPS) PUP Jarosław

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu