Nabór wniosków nr WDS/1/2025/PFRON
Wnioski należy składać od 23.04.2025 r. do odwołania
Maksymalna kwota refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy do wysokości piętnastokrotnego przeciętnego wynagrodzenia (36 miesięcy zatrudnienia na stworzonym stanowisku)
Link do kwoty przeciętnego wynagrodzenia - kliknij
Wsparcie będzie realizowane w oparciu o zapisy:
1. ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych;
2. rozporządzenia MPiPS z dnia 11 marca 2011 r. w sprawie zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej.
Na wyposażone stanowiska pracy będą skierowane wyłącznie osoby zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Jarosławiu jako osoby bezrobotne lub poszukujące pracy pozostające bez zatrudnienia posiadające aktualne orzeczenie o stopniu niepełnosprawności.
Wnioski należy składać od 23.04.2025 r. do odwołania
Maksymalna kwota refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy do wysokości piętnastokrotnego przeciętnego wynagrodzenia (36 miesięcy zatrudnienia na stworzonym stanowisku)
Link do kwoty przeciętnego wynagrodzenia - kliknij
Wsparcie będzie realizowane w oparciu o zapisy:
1. ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych;
2. rozporządzenia MPiPS z dnia 11 marca 2011 r. w sprawie zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej.
Na wyposażone stanowiska pracy będą skierowane wyłącznie osoby zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Jarosławiu jako osoby bezrobotne lub poszukujące pracy pozostające bez zatrudnienia posiadające aktualne orzeczenie o stopniu niepełnosprawności.
WAŻNE! - Wnioski można składać przy użyciu systemu SOW
Kliknij, aby wypełnić i złożyć wniosek
SOW to ogólnopolski, bezpłatny i utrzymywany przez PFRON dedykowany system informatyczny, za pomocą którego osoby niepełnosprawne i jednostki działające na ich rzecz (pracodawcy, przedsiębiorcy, organizacje pozarządowe itp.) mogą przez Internet składać wnioski o wsparcie finansowane przez PFRON, dystrybuowane przez jednostki samorządu terytorialnego. Korzystając nieodpłatnie z systemu SOW, można przez Internet złożyć elektroniczny wniosek również w dzień wolny od pracy, 24 godziny na dobę, 365 dni w roku.
Kliknij, aby wypełnić i złożyć wniosek
SOW to ogólnopolski, bezpłatny i utrzymywany przez PFRON dedykowany system informatyczny, za pomocą którego osoby niepełnosprawne i jednostki działające na ich rzecz (pracodawcy, przedsiębiorcy, organizacje pozarządowe itp.) mogą przez Internet składać wnioski o wsparcie finansowane przez PFRON, dystrybuowane przez jednostki samorządu terytorialnego. Korzystając nieodpłatnie z systemu SOW, można przez Internet złożyć elektroniczny wniosek również w dzień wolny od pracy, 24 godziny na dobę, 365 dni w roku.
Możliwe są 3 sposoby postępowania w przypadku wnioskowania:
Sposób 1 - elektroniczny
Wniosek należy wypełnić, podpisać elektronicznie (podpis elektroniczny lub profil zaufany) oraz złożyć (przesłać) do Urzędu całkowicie przy użyciu systemu SOW
Kliknij, aby złożyć wniosek elektronicznie
Sposób 2 - hybrydowy
Wniosek należy wypełnić w systemie SOW, następnie wydrukować, podpisać własnoręcznym podpisem (osoby upoważnione) oraz złożyć w siedzibie Urzędu - ul. Juliusza Słowackiego 2, 37- 500 Jarosław
Kliknij, aby złożyć wniosek w sposób hybrydowy
Sposób 3 - tradycyjny
Wniosek należy pobrać z linku umieszczonego na dole naboru, następnie wydrukować, uzupełnić ręcznie, podpisać własnoręcznym podpisem (osoby upoważnione) oraz złożyć w siedzibie Urzędu - ul. Juliusza Słowackiego 2, 37- 500 Jarosław
Do wniosku należy dołączyć:
1. Zał nr 1 oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis
2. Formularz pomocy de minimis
3. Klauzula informacyjna
4. Aktualne zaświadczenia lub inne dokumenty potwierdzające dane, o których mowa w bloku B.
5. Odpowiednio:
1) bilans oraz rachunek zysków i strat za ostatnie dwa lata obrotowe – w przypadku podmiotów sporządzających bilans,
2) w pozostałych przypadkach roczne rozliczenia podatkowe za ostatnie dwa lata wraz z dowodem przyjęcia przez urząd skarbowy lub poświadczone przez audytora albo z dowodem nadania do urzędu skarbowego,
6. Aktualne zaświadczenie z banku o posiadanych środkach finansowych, obrotach na rachunku za ostatni rok, ewentualnym zadłużeniu i prawnej formie zabezpieczenia oraz lokatach terminowych.
Kliknij, aby złożyć wniosek w sposób tradycyjny
2. Formularz pomocy de minimis
3. Klauzula informacyjna
4. Aktualne zaświadczenia lub inne dokumenty potwierdzające dane, o których mowa w bloku B.
5. Odpowiednio:
1) bilans oraz rachunek zysków i strat za ostatnie dwa lata obrotowe – w przypadku podmiotów sporządzających bilans,
2) w pozostałych przypadkach roczne rozliczenia podatkowe za ostatnie dwa lata wraz z dowodem przyjęcia przez urząd skarbowy lub poświadczone przez audytora albo z dowodem nadania do urzędu skarbowego,
6. Aktualne zaświadczenie z banku o posiadanych środkach finansowych, obrotach na rachunku za ostatni rok, ewentualnym zadłużeniu i prawnej formie zabezpieczenia oraz lokatach terminowych.
Kliknij, aby złożyć wniosek w sposób tradycyjny
Wnioski złożone w sposób hybrydowy lub tradycyjny zostaną naniesione do systemu przez pracowników Urzędu, przy użyciu którego będą poddawane ocenie formalnej oraz merytorycznej.
Uzupełnienie elektroniczne wniosku jest możliwe wyłącznie przy użyciu systemu SOW, zatem zachęcamy Państwa do korzystania z systemu, który umożliwia weryfikację formalną prawidłowego wypełnienia wniosku przed jego złożeniem. Wersja papierowa wniosku nie jest edytowalna elektronicznie.
Jest to system zewnętrzny (internetowy) zatem wszystkie instrukcje, wyjaśnienia, pomoc, FAQ dotyczące rejestracji, logowania, składania wniosków są udostępniane wyłącznie przez PFRON na poniższej stronie internetowej
Kliknij do strony internetowej PFRON/SOW
Informacje przed złożeniem wniosku można uzyskać pod numerem 16 734 11 11 wew. 255 I 259
Informacje w sprawie złożonego wniosku można uzyskać pod numerem 16 734 11 11 wew. 305
Kliknij do strony internetowej PFRON/SOW
Informacje przed złożeniem wniosku można uzyskać pod numerem 16 734 11 11 wew. 255 I 259
Informacje w sprawie złożonego wniosku można uzyskać pod numerem 16 734 11 11 wew. 305