Od 23 marca 2020 r. do odwołania rejestracji będzie można dokonać wyłącznie poprzez wortal https://praca.gov.pl. Bardzo prosimy, aby dokonywać pełnej rejestracji tj. z podpisem potwierdzonym profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Procedura rejestracji nie jest skomplikowana. Być może jesteście Państwo w gronie 5 milionów Polaków, którzy już posiadają taki profil. Jeżeli nie to, procedura jego uzyskania jest możliwa za pośrednictwem usług bankowości elektronicznej. Profil zaufany jest bezpłatny.
 
W przypadku problemów z rejestracją prosimy o kontakt telefoniczny z pracownikami rejestracji – tel. 16 621 21 88 wew. 120 lub 121 lub 145
 

Ministerstwo Zdrowia informuje, że każda, nawet nieubezpieczona osoba, będzie diagnozowana bezpłatnie w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem. Reguluje to ustawa z dnia 2 marca 2020 r . o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020r., poz. 374).

Elektroniczny system rejestracji - dwie ścieżki

System umożliwiający elektroniczną rejestrację jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy dostępny jest pod adresem: https://www.praca.gov.pl
System umożliwia dwie metody rejestracji:
  1. Rejestracja w powiatowym urzędzie pracy – pełna rejestracja – zawsze bez wizyty w urzędzie!!! Zachęcamy do postarania się o profil zaufany – to się zawsze przyda!!!

 

 
Drugi tryb rejestracji nie wymaga wizyty w urzędzie. Do wniosku o dokonanie rejestracji konieczne jest dołączenie skanów (zdjęć) wszystkich wymaganych dokumentów. Wypełniony wniosek wraz z załącznikami należy podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

Olbrzymią zaletą tego trybu - oprócz braku konieczności wizyty w urzędzie - jest to, że status bezrobotnego przyznawany jest z dniem prawidłowego wypełnienia formularza i jego elektronicznego podpisania. Status osoby bezrobotnej można zatem uzyskać nawet w święta i dni wolne od pracy.
 
Link do instrukcji dokonania rejestracji internetowej:
https://www.praca.gov.pl/eurzad/pomoc/index.html?pre0130.html
 

W najbliższym czasie dostępna będzie przygotowana przez pracowników PUP w Jarosławiu instrukcja zrobienia pełnej rejestracji w urzędzie pracy przez praca.gov.pl

 
Link do filmu instruktażowego
 

Sposób uzyskania profilu zaufanego

 
O tym jak założyć Profil Zaufany -  przeczytasz tutaj https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany
  1. Przez Internet, jeśli masz:

  1. konto w systemie banku lub innego przedsiębiorcy, który ma zgodę na potwierdzanie profilu zaufanego, tj.:
 Banki i organizacje któtre maja zgodę na potweirdzanei profilu zaufanego. TMobile Usługi Bankowe, PKO Bank Polski, Inteligo, Santander, Bank Pekao, mBank, ING, ENVELO, Millenium, Alior Bank
  1. kwalifikowany podpis elektroniczny.
 
  1. W punkcie potwierdzającym – dwa sposoby założenia profilu zaufanego:

  1. Wejdź na  https://pz.gov.pl/pz/index albo na stronę https://epuap.gov.pl/wps/portal
  1. Kliknij Zarejestruj się. W ten sposób złożysz wniosek o założenie profilu zaufanego.
  2. Sprawdź, czy dobrze pamiętasz podany identyfikator i hasło – zaloguj się na stronie profilu zaufanego.
  3. Idź do wybranego punktu potwierdzającego i potwierdź tam założenie profilu zaufanego. Masz na to 14 dni od złożenia wniosku. Szczegóły znajdziesz w sekcji Gdzie potwierdzisz profil zaufany.
  4. Jeżeli nie zdążysz potwierdzić profilu zaufanego w ciągu 14 dni – zaloguj się na stronie profilu zaufanego i ponownie złóż wniosek.
  1. Wejdź na https://www.envelo.pl/profil-zaufany-epuap/ (Poradniki: https://www.envelo.pl/pomoc/przewodniki/jak-zalozyc-konto/)
  1. Kliknij Załóż profil zaufany
  2. Załóż konto poprzez podanie swojego adresu e-mail, na które zostanie wysłana wiadomość aktywacyjna
  3. Po otrzymaniu wiadomości, kliknij w przycisk „Aktywuj" aby przejść do kolejnego kroku. Aby założyć konto, wystarczy podać imię i nazwisko a następnie stworzyć hasło. Pamiętaj, że hasło musi mieć co najmniej 8 znaków, z których co najmniej jeden musi być zapisany wielką literą, a co najmniej jeden musi być cyfrą.
  4. Po wypełnieniu wszystkich niezbędnych pól kliknij na przycisk „Aktywuj Konto". Twoje konto właśnie zostało założone.
  5. Zapisz swoje Envelo ID, adres e-mail podany podczas rejestracji oraz dowód osobisty lub paszport.
  6. Znajdź placówkę pocztową, w której możesz uwierzytelnić swoje dane. Możesz to zrobić korzystając ze strony placowki.poczta-polska.pl. Nie zapomnij zaznaczyć pola „usługi Envelo".
  7. Pójdź do wybranej placówki i powiedz, że chcesz założyć konto w Envelo lub uwierzytelnić dane istniejącego konta. Pracownik placówki pocztowej wypełni formularz uwierzytelnienia, prosząc Cię o podanie niezbędnych danych (lub uzupełniając je w przypadku zakładania nowego konta): Envelo ID, adres e-mail, imię i nazwisko, PESEL, obywatelstwo, rodzaj dokumentu tożsamości oraz numer i serię dokumentu tożsamości.
  8. Po podpisaniu formularza proces uwierzytelniania danych zostaje zakończony. Wystarczy poczekać na potwierdzenie o założeniu lub uwierzytelnieniu Konta Zaufanego. Potwierdzenie zostanie wysłane na podany adres e-mail oraz do Twojej Skrzynki Envelo.
  1. Zgłoszenie do rejestracji w powiatowym urzędzie pracy:

 
 „Zgłoszenie do rejestracji w powiatowym urzędzie pracy" wymaga wizyty w urzędzie w celu dokonania rejestracji, jednak ze względu na wprowadzenie stanu epidemii wizyta  ta nie jest konieczna. Jednak w przypadku jej wybrania rejestracja będzie wyglądała w następujący sposób:
  1. Wypełnienie pod adresem „https://www.praca.gov.pl" wniosku o rejestracje w powiatowym urzędzie pracy poprzez wybieranie „Zgłoszenie do rejestracji w powiatowym urzędzie pracy"

 
Do wniosku o dokonanie rejestracji w postaci elektronicznej należy dołączyć skany (lub zdjęcia) wszystkich wymaganych dokumentów.
  1. Następnie zostanie przesłana do Państwa e-mailem, praca.gov.pl lub pocztą tradycyjną (wybór należy do Państwa) wydrukowana (w zależności od dokonanego wyboru przez składającego wniosek) Karta Rejestracyjna Bezrobotnego lub Karta Rejestracyjna Poszukującego pracy wraz z wymaganymi oświadczeniami oraz informacjami .
  2. Dokumenty dla urzędu pracy oraz wypełnione oświadczenia należy własnoręcznie podpisać wraz z uzupełnieniem bieżącej daty w oznaczonych miejscach i po dokonaniu tej czynności, w terminie 5 dni od daty ich doręczenia należy odesłać pocztą tradycyjną na nasz adres (Powiatowy Urząd Pracy w Jarosławiu, ul. Słowackiego 2, 37‑500 Jarosław) lub wrzucić do skrzynki pocztowej na budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Jarosławiu znajdującej się przy drzwiach wejściowych przy ul. Słowackiego 2. Prosimy, aby składane dokumenty znajdowały się w kopertach lub koszulkach wraz z podanym w sposób czytelny aktualnym numerem telefonu oraz adresem e-mail. Po odesłaniu lub zwrocie do skrzynki  podpisanych dokumentów, zostanie wydana decyzja w przedmiocie uznania za osobę bezrobotną oraz ustalenia uprawnień do zasiłku dla bezrobotnych. Niedopełnienie  tych czynności w podanym terminie, spowoduje pozostawienie sprawy bez rozpoznania. 
UWAGA!!!  Zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej w przypadku gdy odesłane dokumenty będą kompletne i nie będą zachodzić inne przesłanki do odmowy rejestracji w pup – data zarejestrowania jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy to data wpływy dokumentów przesłanych przez Powiatowy Urząd Pracy w Jarosławiu. Dopiero od tego dnia będą Państwo posiadać status osoby bezrobotnej oraz ubezpieczenie zdrowotne lub status osoby poszukującej pracy.